Τετάρτη 13 Απριλίου 2011

Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΜΑΣ ΣΤΟΧΟΣ

Βαρδούσια - Αθανάσιος Διάκος

Τα Βαρδούσια είναι για πολλούς το ωραιότερο βουνό της Στερεάς Ελλάδας. Τα φυλλοβόλα δάση βελανιδιάς και πλατάνων στα χαμηλά δημιουργούν το φθινόπωρο μια μοναδική πανδαισία χρωμάτων. Τα λιβάδια γεμίζουν με σπάνια, πανέμορφα λουλούδια την άνοιξη και το καλοκαίρι. Τα εκτεταμένα αυτά λιβάδια αποτελούσαν μέχρι τα μέσα του προηγούμενου αιώνα και το χώρο ανάπτυξης της ορεινής κτηνοτροφίας, τη βάση για την οικονομία της περιοχής, που τώρα φθίνει. Οι ψηλές κορφές των Βαρδουσίων προσφέρονται για πολλές ορειβατικές και αναρριχητικές εξορμήσεις. Η προτεινόμενη διαδρομή είναι προσιτή σε όλους, δεν απαιτεί κανενός είδους ιδιαίτερο εξοπλισμό ή ικανότητα.

1η μέρα: Αθαν. Διάκος - Κουνιάκος

Από το χωριό ακολουθούμε το δρόμο προς Μουσουνίτσα για 1χλμ και στη συνέχεια πιάνουμε το μονοπάτι, που ανηφορίζει στο δάσος. Από την ακμή της ράχης κατηφορίζουμε αριστερά προς τη ρεματιά (Καβρόρεμα) και ακολουθούμε ευδιάκριτο μονοπάτι μέχρι το χωματόδρομο πάνω απ' τη Μουσουνίτσα.(0.45΄) Προχωράμε δεξιά λιγότερο από 1χλμ, μπαίνουμε σε μια ρεματιά και φτάνουμε σε ένα μεγάλο χωράφι με καρυδιές.(0.30΄). Στο πάνω μέρος του βρίσκουμε σαφές μονοπάτι που ανηφορίζει με νότια κατεύθυνση και φτάνει σε αυχένα με εικονοστάσι.(0.30΄). Διασχίζουμε κάθετα το δασικό δρόμο και από γιδόστρατα κατεβαίνουμε στον ήδη ορατό δασικό δρόμο δεξιά μας.(0.30΄). Τον ακολουθούμε προς νότο μέχρι τον οικισμό Κουνιάκος(0.60΄). Επιστροφή από την ίδια διαδρομή.

Ώρες πορείας : 7

Κατάλληλη εποχή: Άνοιξη - Καλοκαίρι - Φθινόπωρο

2η μέρα: Ανάβαση στον Κόρακα (υψομ.2495m)

Το μονοπάτι για την συντομότερη, ευκολότερη και κλασική ανάβαση στον Κόρακα ξεκινά από τη ρεματιά στη μέση του χωριού προς τα δυτικά και είναι σηματοδοτημένο (Ε4, ευρωπαϊκό δίκτυο μονοπατιών). Οδηγεί παράλληλα με το δρόμο προς την Αρτοτίνα, για μικρό διάστημα ταυτίζεται μ' αυτόν και φτάνει σε 2ώρες στο εκκλησάκι του Προφ. Ηλία. Συνεχίζει ανηφορικά και πλησιάζει δυο φορές πάλι το δρόμο. Στο εικονοστάσι που συναντάμε παίρνουμε το μονοπάτι που βρίσκεται αριστερά του. Μας οδηγεί στο "αμφιθέατρο" των Κοπρισιών, μετά περνά δυο μεγάλα σκαλοπάτια στον βράχο και ανεβαίνει στην κορυφή Κόρακας (3ώρες από Πρ. Ηλία). Επιστροφή για Αθαν. Διάκο από την ίδια διαδρομή.

Ώρες πορείας: 10 ή 6 (αν αφήσουμε το αυτοκίνητο στον Προφ. Ηλία)